.
Soms sta ik bij de tram en komt er iemand vragen om wat geld of een sigaretje. Aangezien ik al jaren niet meer rook, zit een sigaret er niet in, maar daardoor heb ik wel wat meer geld in de portemonnee. De vraag is dan: waarom zou ik geld geven? Welk aanvaardbaar evenwicht ontstaat als ik zomaar geld geef. Wat staat daar dan tegenover? Geen product of dienst, hooguit het bevredigen van mijn gevoel voor medeleven. De invoering Daklozenkrant was daarom een goed idee. Als je geeft krijg je een krantje en het voelt nog goed ook. Prima deal ook voor de eigenwaarde van de verkopende partij.
In ons vak is dat niet anders. Wij helpen het MKB aan een stukje toekomst door hen te helpen nieuwe klanten te verwerven, door interessante leads te genereren. In eerste instantie door te bellen met potentiële klanten. Maar die potentiële klanten zitten echt niet op ons verhaal te wachten om klant te worden bij onze opdrachtgever. Zeker niet als wij niet duidelijk kunnen maken wat zij er beter van worden. Want heeft die klant van ons niets nieuws te bieden, dan wordt het net als bij die persoon bij de tramhalte toch een vorm van bedelen. En u weet net als wij dat in het zaken doen medeleven niet echt een belangrijke rol speelt. We willen er gewoon beter van worden.
Wil je als bedrijf groeien, dan zorg je eerst voor een mooie aanbieding. Dat doe je door je te onderscheiden op een specifiek specialisme of door klanten te ontzorgen op een bijzondere manier of omdat je een uitgekiend proces hebt ontwikkeld waardoor je zonder franje de goedkoopste aanbieder bent. Voor al deze strategische keuzes van uw organisatie zijn klanten te vinden. Die vinden wij voor u, niet door te bedelen, maar door in dialoog te gaan om de raakvlakken te vinden.
Daarom willen wij voordat wij een opdracht accepteren weten wat uw visie is op de bijdrage die u aan klanten levert, met welke strategie en uitvoering u daar vorm aan geeft en hoe u dat borgt voor de toekomst. Daarmee geeft u ons de argumenten waar potentiële klanten beter van kunnen worden. Wij zorgen vervolgens voor nieuwe klanten die zich bij jullie thuis voelen. Zonder te bedelen…