Signalen uit de praktijk

Op locatie…

Het grootste gedeelte van onze opdrachten voeren wij uit ‘op afstand’, dat wil zeggen: vanuit onze eigen werkomgeving. Dat kan ook heel goed als het gaat om het telefonisch benaderen

Lees meer »

Te druk…

‘Jan, hoe zit het met onze afspraak dat je elke maand 10 prospects gaat benaderen? Ik heb de laatste tijd weinig aanvragen van nieuwe klanten gezien…’ ‘Nee, dat klopt Karel.

Lees meer »

USP of toch niet?

Acquisitie begint met het kennen – en het bondig kunnen formuleren –  van je sterke punten. Zonder USP’s (Unique Selling Points) geen aandacht en interesse bij een potentiële koper. Zo

Lees meer »

Ken je concurrent!

Koude acquisitie wordt door velen met enig huiver bekeken. Het is ook begrijpelijk dat het nogal eens als opdringerig ervaren wordt. Veel telefonische acquisitie gaat namelijk in de stijl van:

Lees meer »

De rattenvanger van Hamelen

Het is een oud sprookje van de gebroeders Grimm: de rattenvanger wordt ten onrechte niet betaald voor zijn diensten, zet het stadje Hamelen onder druk door de kinderen te lokken

Lees meer »

Low interest?

Er zijn nogal wat ondernemers die verzuchten dat zij mooie producten en diensten hebben, maar dat zij in een sector zitten die gekenmerkt wordt door geringe management aandacht waardoor zij

Lees meer »

De digitale kennismaking

Corona heeft veel veranderd voor mensen die commercieel actief zijn. Veel kanalen waren afgesloten dan wel beperkt. Beurzen, seminars en andere bijeenkomsten waren vrijwel onmogelijk. Kortom: het persoonlijke contact was

Lees meer »

Ledenwerving: anders dan klanten werven?

(Branche)verenigingen hebben geen klanten maar leden. En voor de continuïteit is het noodzakelijk om met enige regelmaat nieuwe leden te kunnen verwelkomen.  Spontane aanwas komt weliswaar voor, maar voor veel

Lees meer »

Bedelen

. Soms sta ik bij de tram en komt er iemand vragen om wat geld of een sigaretje. Aangezien ik al jaren niet meer rook, zit een sigaret er niet

Lees meer »

De (juiste) doelgroep

Het zal je niet verbazen dat een succesvolle (koude) acquisitie afhankelijk is van een goed gekozen doelgroep. Zo zal het verkopen van geavanceerde 3D-printers aan organisatieadvies bureaus minder succesvol zijn

Lees meer »

“Nee” verkopen

Er wordt ons nog wel eens voor de voeten geworpen dat “die” acquisitie bureaus veel kosten en niets opleveren. Dat vinden wij natuurlijk niet zo goed om te horen, want

Lees meer »

Hijgerige telefoontjes

Waarom hebben zoveel mensen een bloedhekel aan telefonische (koude) acquisitie? Waarom wil vrijwel niemand gebeld worden door een verkopende partij? Je weet het antwoord al: het zijn meestal heel vervelende

Lees meer »