Testen
Als je prospects belt met het doel een afspraak te maken, dan is een tussenstap vaak het sturen van informatie: een brochure, een leaflet, oftewel een of ander document die
Als je prospects belt met het doel een afspraak te maken, dan is een tussenstap vaak het sturen van informatie: een brochure, een leaflet, oftewel een of ander document die
Het grootste gedeelte van onze opdrachten voeren wij uit ‘op afstand’, dat wil zeggen: vanuit onze eigen werkomgeving. Dat kan ook heel goed als het gaat om het telefonisch benaderen
Vraag een willekeurige DGA, CEO of manager of hij/zij innovatie belangrijk vind en het antwoord zal zijn “Ja natuurlijk”. Vraag je vervolgens hoe innovatief het bedrijf is en het antwoord
‘Jan, hoe zit het met onze afspraak dat je elke maand 10 prospects gaat benaderen? Ik heb de laatste tijd weinig aanvragen van nieuwe klanten gezien…’ ‘Nee, dat klopt Karel.
Aangezien het genereren van leads in de praktijk vaak gebeurt door koud bellen, hebben wij als professionals op dat terrein de proef op de som genomen bij ChatGPT, het AI
De telefoon pakken en wildvreemden bellen…dat vindt vrijwel iedereen bloedspannend. Het hoeft nog niet zo erg te zijn dat het zweet in je handen staat, of dat je hart in
Acquisitie begint met het kennen – en het bondig kunnen formuleren – van je sterke punten. Zonder USP’s (Unique Selling Points) geen aandacht en interesse bij een potentiële koper. Zo
Koude acquisitie wordt door velen met enig huiver bekeken. Het is ook begrijpelijk dat het nogal eens als opdringerig ervaren wordt. Veel telefonische acquisitie gaat namelijk in de stijl van:
Het is een oud sprookje van de gebroeders Grimm: de rattenvanger wordt ten onrechte niet betaald voor zijn diensten, zet het stadje Hamelen onder druk door de kinderen te lokken
Niemand heeft de wijsheid in pacht of een glazen bol, dus tijden zijn altijd onzeker, maar het is nu wel heel bar en boos. De oorlog in Oekraïne, de energiecrisis,
Er zijn nogal wat ondernemers die verzuchten dat zij mooie producten en diensten hebben, maar dat zij in een sector zitten die gekenmerkt wordt door geringe management aandacht waardoor zij
Hoe kunnen we de effectiviteit van onze sales inspanningen verhogen? Die vraag hoort iedereen die iets met verkoop te maken heeft zich regelmatig te stellen. Dat doen wij dus ook.
Corona heeft veel veranderd voor mensen die commercieel actief zijn. Veel kanalen waren afgesloten dan wel beperkt. Beurzen, seminars en andere bijeenkomsten waren vrijwel onmogelijk. Kortom: het persoonlijke contact was
(Branche)verenigingen hebben geen klanten maar leden. En voor de continuïteit is het noodzakelijk om met enige regelmaat nieuwe leden te kunnen verwelkomen. Spontane aanwas komt weliswaar voor, maar voor veel
. Soms sta ik bij de tram en komt er iemand vragen om wat geld of een sigaretje. Aangezien ik al jaren niet meer rook, zit een sigaret er niet
Het zal je niet verbazen dat een succesvolle (koude) acquisitie afhankelijk is van een goed gekozen doelgroep. Zo zal het verkopen van geavanceerde 3D-printers aan organisatieadvies bureaus minder succesvol zijn
Er wordt ons nog wel eens voor de voeten geworpen dat “die” acquisitie bureaus veel kosten en niets opleveren. Dat vinden wij natuurlijk niet zo goed om te horen, want
Waarom hebben zoveel mensen een bloedhekel aan telefonische (koude) acquisitie? Waarom wil vrijwel niemand gebeld worden door een verkopende partij? Je weet het antwoord al: het zijn meestal heel vervelende