Er wordt ons nog wel eens voor de voeten geworpen dat “die” acquisitie bureaus veel kosten en niets opleveren. Dat vinden wij natuurlijk niet zo goed om te horen, want wij doen ons werk uiterst integer en serieus en voelen ons ook niet zo aangesproken door dat verwijt. Hoe komt het dan dat onze branche dit soort verwijten om de oren krijgen?
Wij verkopen nogal eens “nee” aan potentiële klanten. Huh? Willen wij dan geen omzet scoren? Natuurlijk willen wij dat, wij helpen iedereen graag aan nieuwe klanten, laat daar geen misverstand over bestaan. Het is voor ons werk ook heel belangrijk dat wij nieuwe klanten scoren voor u. Maar daarvoor moeten we wel duidelijk kunnen krijgen wat u uw klanten te bieden hebt! Wij willen graag de toegevoegde waarde van uw organisatie doorgronden. Het is vrij simpel: Wat maakt het interessant voor de mensen die wij bellen om ons aan te horen in plaats van de hoorn erop te smijten. (wat helaas ook wel eens gebeurt). Bent u een speler in een overvolle markt? Wij willen weten welk haakje leidt tot resultaat. Wilt u uw bewezen diensten of producten presenteren in een nieuwe markt? Wat zijn de koopargumenten van uw bestaande klanten geweest. Bent niet overtuigd van uw onderscheidende vermogen? Er moet ets in uw organisatie zijn wat u anders maakt dan anderen. Levert dat valide argumenten op om de aandacht en de interesse te wekken bij uw potentiële klanten, dan gaan wij aan de slag en maken waardevolle afspraken. Kunnen wij samen met u die argumenten niet boven water krijgen, dan moeten wij “nee” verkopen.
‘Nee’verkopen doen we uiteraard niet graag. Maar weet u hoe frustrerend het is om uren te bellen en te mailen en geen enkel resultaat te scoren? Dat is verschrikkelijk. En dan komt er nog bij dat wij u een rekening gaan sturen voor nul resultaat. Nee, daar wordt u blij van. Beide effecten wil je voorkomen. Daarom nemen wij iedere aanvraag serieus. Serieus in de betekenis van haalbaarheid en verwachte resultaten, om niet in de val van hebberigheid te lopen. Als je hebberig bent wil je alle opdrachten wel aannemen of je er nu resultaat in ziet of niet. Als je er goed over nadenkt, is het aannemen van opdrachten waarvan je van te voren weet dat er niet uit zal komen toch een soort bedrog. Je scoort wel omzet, maar je klant komt bedrogen uit.
We besparen u liever de kosten en ons de frustratie.